Lil Panda
The end of 2016
Friday, 16 December 2016 • 22:33 • 0 comments

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

بسم الله الرحمن الرحيم

Well, finally Hayati men-update blog setelah sekian lamanya. Hahaha. Okey, 2016. Too much stories to be told. Seriously. Yang manis, pahit, tawar, masam, masin semua ada. And together they created memory. Ya Allah jangan lenyapnya semua memori yang ada. Jujur i'll be missing every of them. Ok first and foremost.

1. My beloved class 4IR (Ibnu Rushd)
Pure science. Bio. Physics, Chems, BI, BM, BAT, PSI, PQS, Sej, Math Mode, Addmath, Ok cukup 11. Semua ni kami telan. Ya Allah nak hadam tu. Susah sangat. Tapi once you get it. Ya Allah nikmatnya tuntut ilmu ni. Haaa. Sepanjang belajar tu tak dak lah masalah sangat. Time exam tu haa. Tapi orang kata belajar sebab nak ilmu bukan sebab exam so why kena kisah pasal result? Hahaha gila tak kisah. Kena la. Tak boleh jawab means tak paham le apa yang belajar tu. Hahaha . Ok . Sepanjang di kelas tu alhamdulillah aku jumpa satu environment yang menarik. Kawan kawan yang mashaAllah happening. Tempat aku beradu. Ehem. Hahaha. Kdak. Kelas ni ajar aku banyak benda. And srsly im gonna miss every seconds of it. Ok next yr aku akan menjejak kaki ke kelas 5 IK (Ibnu Khaldun) kelas yang orang kata kelas top la jugak. Tapi aku la yang tak top tu kot. Hahahaha.

2. Musleh International Debating Championship
Ya Allah, yang ni. Yang ni aku paling rinduu. Srsly, eventhough aku hakikatnya tak berapa rela nak jadi third speaker tapi sebab aku tak mau paksa orang lain. Aku pun go on ja. Hahaha. Well, maybe aku punca kekalahan. Tapi, hahaha. dalam list top speaker aku number 50 daripada berapa eh? hahaha. Ok la tu. Debat Bahasa Arab kot. Jangan memain. Ulang suara debat BAHASA ARAB. Oke meh aku list senarai sekolah yang kami lawan.

Jaulah 1. Irshad - Maahad Tahfiz Pahang 

Fuhh , depa ni hebat. Srs. Johan kot. Yang maal hijrah punya debate pun maahad johan jugak. Hebat!
See? Jaulah first pun dah jumpa bakal juara. Memang kalah la. 0-3 . Rasa? Hahaha. Time first round ni srs aku speechless tak paham doh diorang kata apa. Laju ja. Hahaha. Last last aku cakap 4 minit ja. Suppose cakap 7 minit . Hahaha. How bad I used to be . Maaf Auni ngan Choo. Hahaha. Lupa nak gitau. My arabic teammates Auni Faqihah ma'a Nor Kholimi Choo. Auni second speaker. Choo first speaker. Time ni masyru' yang kami dapat 'Memboikot barang israel lebih baik' and kami kerajaan. So macam senang la. Tapi hakikatnya pembangkang yang menang . Hahaha . Maahad kan hebat. 

Jaulah 2. Irshad- SM Al- Hidayah
Time ni tak ingat la masyru' apa. Tapi yang sure kami kalah lagi . Hahahaha. Ya Allah . Day first ada dua round. And kami balik dalam pukul 12 sebab team BM diorang ada 3 round. Haa lupa nak gitau. Team BM, Amirul Faris, Syazwan , Afeeq. Team BI, Adreanna, Aishah Zahidah and Muhaimin Amin. Team BM hebat jugak. Depa sampai octo. Tung laa depa ada octo. BI ngan arabic takde. Sedihnya lahaii.

Jaulah 3. Irshad - MRSM Gemencheh
Time ni kami kalah jugak. Tapi better la 1-2 hahah. ada jugak hukkam yang berpihak pada kami. Alhamdulillah time ni jugak Auni dapat afdhal manadzir. Hebat Auni.

Jaulah 4. Irshad - MITS Alam Impian 
Kot kalau tak silap. Hahaha. Tak ingat la. Tapi yang sure semua laki team ni. Kami menang. For the first time. Ya Allah best gilaa. Time ni senyum lebar aa. Time ni masyru' dia 'Menangani masalah buta IT tanggungjawab kerajaan' kami jadi pembangkang. And Auni once again dapat Afdhal Manadzir. Means Best Speaker. 

Jaulah 5 . Irshad - Swing SMKA Putrajaya
Team ni swing sebab depa ni macam bidan terjun centu aa. Sebab tak cukup team. Tapi kira hebat la kan. Still boleh lawan. Boleh cakap arab. And depa sangat friendly. Sukaa. Time ni kami menang jugak. And Auni jugak dapat Afdhal Manadzir. Time ni masyru' yang pasal Brexit apa tah. Tak ingat. Tapi kami jadi kerajaan. 

Srsly segala momen kat Musleh takkan dilupa. Duduk kat apartment tu. Ya Allah kenangan. And i really want to debate again. Nak cakap arab lagi. Fluently if i can. 

Pastu this year jugak. Aku diamanahkan dengan beberapa jawatan.
1. Pengawas (Exco Bilik Gerakan)
2. Pengawas BADAR (Lujnah Usrah)
3. Setiausaha Aspuri

Rasa? Ya Allah memang penat. Tapi kena jugak laksanakan amanah. Stimes rasa nak fed up tapi nasib baik ada kawan yang support and cikgu2.

Next year SPM. Do pray for me 11A+ In Shaa Allah. 

Ok gaiss nak gambar. Sebagai evidens. Hahaha








Okay i guess that's all. Srsly rinduuu.

Fabina an 'ala ma qad qadamna qabla qalil...





I might never be a good writer but apparently I wrote from my heart



Diary About Link Stuff




Template By: Umi Humaira
Big helped: Wana
Le Boss: Hayati Rosdi